5 Şubat 2014 Çarşamba

Yaşlı

  Küçüklüğümden beri itinayla düşündüğüm nacizane şeylerden biri de teyze, hala vs muhabbetlerdir. Benden çok güzel yenge olur, çok fena dedikodu yaparım. Hala da olur. Çünkü halada şey var, böyle biraz ciddilik, despotluk. Ben yeğenlerime yüz vereceğimi hiç düşünmüyorum. Zaten sevgimi belli etmede baya bir zorluk çekiyorum, tam halayım. Aranızda çok sevimli halalar vardır, ama ben olmam arkadaş.. Hele teyze.. Evlerden ırak. Teyze anne kokar, annenin gösterdiği sevginin aynısını gösterir teyzeler eğer kız kardeşlerini seviyorlarsa. Al teyzeyi karşına, otur geyik yap. O yüzden benden teyze hiiiç olmaz. Kendi içimde de çok çelişkideyim arkadaşlar. Yenge ve teyze lafından nefret ediyorum, sadece yengelik ve halalık yaparım diyorum. Teyzeliğe karşı değilim, dünya tatlısı bir teyzem var çok şükür ama küçüklükten tramva oluştu bende, teyze lafına uyuzum.

  Beni hep büyük sanarlardı. 16 yaşındayım, kuzenimi aldım İstanbul'a gidiyoruz. Biz eve girene kadar kaç kişi bana gelip "maşallah annesi, ne kadar güzel kızın var." dedi. İlk oradan bir uyuzluğum başladı. Gerizekalı hareketler yapsam bile o "yaşlı" konumundan çıkamıyorum. En küçük kardeşim 8 yaşında, Allah belamı versin geçen sene okul gezisine gidecekti, veli olarak ben gittim. O bütün küçük arkadaşları bana teyze dedi bütün gün. Yanında annesi&babası olmasa, ağzına sokacam teyzeyi görecek, annesi babası var. "eheheheh tatlı şey yaa." deyip geçmek zorunda kalıyorsun. Küçükken mahallede bana abla diyen yaşıtlarım vardı, dövdüm onları arkadaşlar. Bildiğiniz dövdüm, şahitlerim var.
  Geçenlerde kuzenimin evindeyim, hocası geldi ders vermek için. Kahvesini yaptım adamın, götürdüm. Afiyet olsun dedim, arkamı tam döndüm "Siz teyzesi oluyorsunuz galiba :)))" dedi öğretmen beyciğimiz.. Nasıl bir U dönüşü yaptım bilmiyorum. Adama gülüyorum, ama dişlerimin arasından uçup gidiyor kelimeler. Teyze anandır, pezevenkk yaaaa :(( gibi bir sürü saydırıp, "yok ben kuzeniyim, 1 yaş büyüğüm ondan" deyip odadan hızlı bir çıkış yaptım.
  Ben 2 sene önce bi dernekteydim. O derneğin kurucusu bey amcanın küçük marketi var. Dün oradan geçerken bi uğrayayım dedim. Adamla ettiğimiz sohbeti yazıyorum size..
"Aaa hocam merhabalar, nasılsınız?"
"İyiyim hanım kızım siz nasılsınız?"
"İyi ya çoşükür uğraşıyorum, tatile geldim."
"Nerdeydiniz siz?"
"Çanakkale"
"Aaa öğretim görevlisi olarak başladınız mı?"
"Yok hocam ne öğretim görevlisi."
"A evlendin mi yoksa?"
"Yok hocam okuyorum."
"Son senen di mi?"
"Hayır, neyse hocam minibüs geldi ben gideyim, hoşça kalın."
Bakar mısınız adama? Yemin ediyorum orta yaş bunalımına girdim ben. Menepoza filan giricem yakında. Zaten beni kesen insanların yaşları 30+ Bahtsız bir insanım ben. 68 yaşında sapığım vardı ya. Arkadaşlar ben daha 19 yaşında bebeyim ya.
  2 gün önce her zaman olduğu gibi okey oynuyorum facebook'ta, bi adamla saatlerce eşli oynadık, para filan kazandık. E haliyle muhabbet ediyorsun aşşada. Benim 2 adım var. Bana ne yazdı biliyor musunuz? "Yazan 2 isim çocuklarınızın adı mı?"
"Ananın amı" diyemedim, ceza alma pahasına çıktım oyundan. Böyle bir şey olamaz. Daha neler neler. Bunlar sadece aklıma gelenler yani. Her yerde beni böyle anne sanmalar, benden büyük insanlar tarafından abla yerine konmak.. Bende takıntı denen bi'şey yoktu, ha bu ipneler yüzünden çok takıntılı bir insan haline geldim. "Ay oramda çatlak mı oluşmuş, yaaa baksana kaşımı çatmaktan çizgi oluşmuş kaşımda, ya iğrenççççç, o salonda cilt bakımını kaç paraya yapıyorlar?" gibi gibi..
  Bütün paramı göz kırpmadan bakım malzemelerine verebiliyorum yani. Olmaz demeyin, oluyor. Kafa öyle bir değişmiş ki. Bugün bi abla pazardan alışveriş yapmış bi ton, -Allah daha da versin- ama ablada 50 cm saç varsa, 30 cm beyaz dip! Önünü kesip, 2 kilo kereviz alacağına gidip toptancıdan boya alsaydın ya diyecektim. Toptan satış yerlerinde boyalar 3 liraya satılıyor. Boya boyadır. O pahalı boyalardan farkı her bi bokunu sen hazırlıyorsun. renk aynı renk yani.
  Ay benim meselelerim de böyle, bu halde. Zaten evde kaldım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder