10 Ocak 2015 Cumartesi

Kendime

O kadar alışmışım ki başkalarına kahrolmaya, unutmuşum kendine kahrolmaları. Etrafımdaki, yani benim insanlarımın mutsuzluklarını onlardan fazla yaşamaya, onlardan fazla uykusuz kalmaya alışmışım. Benim insanlarım çünkü; seversem sahiplenirim, benim oluverirler.
Ben insanlarımla aşkı yaşamış, onlarla üzülmüşüm hatta onlarla kahkaha atmışım. Bana ait olan sadece onların duyguları ve onlarmış meğersem, geç fark ettim. Bunu fark etmemin onuru ve burukluğuyla yazıyorum bunları.
Kürtçede "gideyim de kendime gezeyim" derken anlatım bozukluğu olmaz, o cümleyi Türkçeye çevirince böyle bir şey çıkıyor.
"Kendine almak" "Kendine gezmek" vs vs akıp gidiyor böyle.
Benim "kendime" diye başlayan cümlelerim olmamış hiç bana ait. Başkalarının kendileri olmuşum ben.
Aşkı yaşamayı bilmemek, sevmeyi bilmemek, sevişmeyi bilmemek...
"Gideyim de kendime aşık olayım" derken bile yabancılaşıyorum cümleye. Bilmediklerimi yaşama arzumla dolup taşıyorum şu sıra.
Belki de bunun sebebi, özlemle dolup taşıyor oluşumdur. Özlemeyi biliyorum, doğuştan öğrenmişim galiba, herkes özler. Özlemek öğrenilmez.
Çok seversiniz, köpek gibi seversiniz, kim olursa olsun. Ama; bazen söyleyemezsiniz işte.
Şu sıralar köpek gibi özledim herkesi. Tam dilimin ucuna geliyor, tam diyeceğim "özledim" diye, boğazım düğümleniyor, sessizliğe gömülüyorum. Birkaç alo'dan sonra kapatıyorum telefonu. Belki de kendimi terbiye ediyorum. Sonra duygusuz bir mesaj atıyorum "kapandı birden anlamadım, neyse artık sonra görüşürüz."
Bunun kim olduğu pek önemli değil aslında, belki ailem belki başka biri, ne fark eder, söyleyemedikten sonra.
Ne diyorduk, hatırladım. Başkalarına kahrolmalardan bahsediyorduk. Kahroluyoruz işte her gün defalarca.
Ama bir gün size diyeceğim şu sözleri; "Gideyim de kendime kahrolayım."

2 yorum:

  1. Ben de şimdi fark ettim; hiç kendimi özleyip de gitmemişim. Özlemek bende başkasına hasret kalmış. Biraz da kendime hasret yaşamaya çıksaydım belki de bu kadar özlemezdim başkalarını. Fakat neden gidip de kendime kahrolayım ki? Gidip kendime bir kahve ısmarlasam daha iyi olacak; kendimi dışarı çıkarıp taksam koluma olacak bu iş. Kendime seveyim biraz; iyi gelecektir kahırlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kendime sevmem için başta "kendime" kelimesini öğrenmem gerekiyor, belki o zaman ben de kendime kahve ısmarlar, koluma takıp gezerim. Yorumunuz içinde çok çok teşekkür ederim.

      Sil